Opening De Pastorie

Er was enorm veel belangstelling voor opening van De Pastorie door Johnny de Mol in Rotterdam. Op woensdag 29 mei 2019 heeft Johnny de Mol De Pastorie geopend tezamen met eerste bewoner Pim. Bregje van Spaendonck, regiomanager Groot Rijnmond sprak de genodigden met veel enthousiasme toe. Zij nam de honneurs waar voor Maritza Russel, directeur CityKids, die door privé omstandigheden helaas niet aanwezig was. Bregje van Spaendonck: “Geweldig, dat we hier met elkaar staan. Na 1 ½ jaar bouwen is De Pastorie gereed en we voelen ons trots, dat Johnny de Mol samen met de eerste bewoner van De Pastorie de opening gaat verrichten”. Ze benadrukte de kleinschaligheid in de familieachtige setting met een individuele aanpak, uitgaande van de behoefte van de jonge bewoners van De Pastorie. Er zijn 11 appartementen, waar jongens, tussen 16 en 25 jaar oud met een (licht)verstandelijke beperking en of autisme, begeleid en beschermd wonen. Nicoline Cornelissen, Projectleider van het toekomstige Kindzorgcentrum, wat in de toekomst in de familiekerk wordt gehuisvest, kreeg vervolgens het woord en interviewde Johnny de Mol. De Mol had eerder in de middag een gesprek gehad met de (toekomstige) bewoners en was onder de indruk van dit prachtige begeleid en beschermd wonen project. Samen met Bregje van Spaendonck bedankte Nicoline Cornelissen mede initiatiefnemer Bart Dura (Impact Vastgoed) en lid van het bestuur van Stichting Behoud Heilige Familiekerk, Heleen Meinsma, adviserend architect en Gert van Essen, voorzitter van Stichting Kruimeltje. Samen met deze beide ANBI Stichtingen wordt, naast De Pastorie, de kerk omgevormd tot innovatief Kindzorgcentrum. “De betrokkenheid van fondsen, stichtingen, sociale ondernemers en buurtbewoners, zijn hierbij absoluut onmisbaar. Dit is een project van velen, opdat we ons samen sterk maken voor kind en jeugdzorg in een bijzondere kindvriendelijke omgeving” aldus Nicoline Cornelissen. Onder luid trompetgeschal liep het gezelschap vervolgens naar buiten, waar de opening werd verricht door het overhandigen van de sleutel door Johnny de Mol aan Pim, na eerst de prachtige naam te hebben onthuld, die prijkt op het pand.